Sviter från helgen

Är enormt tacksam att helgens Hortons attack gick ”över” på ca 9 timmar men trots att smärtan gick över mår jag fortfarande skit.

Har synvillor, ångest, balansproblem och en allmän overklighetskänsla i kroppen. Ja, typ samma symptom som förra skovet borträknat den intensiva smärtan i höger öga (för tillfället..). Fruktansvärt obehagligt!

Känner mig på något vis lurad…allt gick ju så bra, har nog inte greppat biten med att sjukdomen inte kommer försvinna rent mentalt.

Usch och fy vad ledsen och rädd jag känner mig! Tankarna snurrar och rädslan för hur det här kommer sluta gnager. Är det över nu eller är detta bara början? Kommer jag kunna jobba mer eller kommer jag bli liggandes halvt apatisk som förra gången…? Frågorna är oändliga, men svaren är få tyvärr. Har makens ord ringandes inombords låt oss hoppas att smärtan gick över efter 9 timmar är ett tecken på att medicinen funkar – han har så rätt; vi måste tänka positivt!

Men sanningen är att jag skakar av rädsla och ångest

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sviter från helgen

  1. Christel skriver:

    Åh, fy. Stort, stort krya på dig!

Kommentera

