Tillbaka i allvaret

Har jobbat första dagen sedan slutet av februari. Kändes förvirrat men kanon att komma igång igen. Träffa de få kollegor som inte har semester och snicksnacka lite om allt som hänt sen vi sågs sist.

Sen pratade jag med min fackrepresentant för att uppdatera henne om nuläget, lika bra om det blir vidare dialoger kring jobbet som man kan behöva hjälp med, det är ju inte lätt att leva med Hortons som spökar i bakgrunden…

Passade också på att tacka ja till att bli kontaktombud, ska bli spännande med lite nytt ansvar, jag har ju alltid vurmat för demokrati och rättvisa.

Imorgon har jag lunchdejt med en kär gammal kollega att se fram emot, vi ska ta med något gott att äta till en sjö i närheten av kontoret och passa på att njuta av ett dopp under lunchen – känns riktigt lustigt och lyxigt på en och samma gång; har aldrig packat med badkläder i dataväskan tidigare.

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

