Valår

Tänker ni mycket på att det är val i höst? Själv tycker jag det är obeskrivligt läskigt med den ökande intoleransen, rasismen, homofobin och hårda tonen som sprider sig som en löpeld. De arga och elaka verkar höras mest i mediabruset.

Är det verkligen ett sånt samhälle vi vill ha och sådana värderingar vi vill förmedla till våra barn? Nä, inte jag ivarjefall, får ont i magen av bara tanken.

Men nästan än värre är ointresset – känner alltför många som gärna kommenterar och klagar men inte ens idds släpa sig iväg till en röstlokal. Om inte folk röstar och nyttjar sin demokratiska rättighet att göra det kommer vi ju på sikt förlora den rätten och hur ska vi framföra våra åsikter då?

,

20140406-113936.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Valår

  1. Åsa skriver:

    Usch ja, vad det finns mycket att ogilla i vår värld 🙂 så mycket konstiga människor och jag är så tacksam att jag är jag 🙂 å inte en av dem som är främlingsfientliga och ogillar djur..
    Kram på dig!

Kommentera

