Hundterapi

Läste i Expressen att Jennie Garth bl.a. fått en ”stödhund” som hjälp i sin terapi mot depression när hon låg i skilsmässa för några år sen.

Vet att bl.a. vissa hem för äldre arbetar med djurterapi i Sverige med gott resultat. Himla bra ide tycker jag, för det är nog få saker som värmer hjärtat och läker själen så bra som just umgänge med djur!

20140304-094340.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hundterapi

  1. Lilla Norpan skriver:

    Djur gör mycket för själen!
    Skulle hört av mig till dig. Tror vi får sammanstråla nästa gång. Det blir en hastig lunch med Oskrivna blad o en kompis till mig. Vet inte hur länge jag stannar i Sthlm o har ju inget nummer till dig. O ska försöka möta upp min kompis vars mamma nyss gick bort. Men så du vet att jag inte glömde bort dig ❤ Ska planera lite mer nästa gång. Vi kanske tom. kan planera in en träff i vår med Åsa också 🙂 Kram!

Kommentera

