När lyckan är frisk luft

Svårt att förklara vilket obehagligt kryp jag får i kroppen när jag inte lyckats ta mig ut på ett tag. Har haft hemska Hortons anfall så orken har inte funnits vare sig för bloggen eller prommisar.

Visst, nån kort kissrunda med Alice runt kvarteret har det blivit, men jag har inte fixat mycket mer än så på många dagar.

Så lyckan blev stor igår när vi lyckades komma ut på en närmare en mila prommis. Solen var blyg förstås med bara att kunna djupandas – underbart!

Och tur var det för idag har Hortons anfallen varit värre än på mycket länge…sen har den nya medicinen, Zomig, visat sig inte ens ta udden av eländet *suck*.

Känner mig måttligt sugen på att testa den i nässprays form, men bör väl ge det en chans för den ska vara effektiv enligt läkaren. Det värsta är bara att är den lika verkningslös som i pillerform så får jag ändå inte ta något annat inom loppet av 24h eftersom de är så starka.

I praktiken kan det innebära upp till typ 8 anfall inom ett dygn, utan smärtstillande…

20140227-233736.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När lyckan är frisk luft

  1. Åsa skriver:

    Näe fyy faan, vad jag lider med dig :(( usch så orättvist…usch!!
    Önskar jag kunde slå med ett trollspö så det försvann..
    Stor kram från mig ❤

Kommentera

