Sover hela skönhetsrådet?

I kvarteren där vi bor pågår ett flertal byggen. Det mesta välkomnar vi då vissa bitar i sanningens namn varit rätt slitna och sunkiga, så de var i behov av en uppfräschning.

Men en sak kan jag inte förstå; mitt bland alla gamla fina sekelskifteshus ett stenkast från Mariatorget håller de på och bygger ett glaskomplex som vare sig passar in med resten av omgivningen eller förskönar.

I sammanhanget snarare tvärtom – hur tusan tänkte Skönhetsrådet där? Eller är det just det som är problemet; tänkte någon alls innan bygget godkändes??

20140202-000300.jpg

20140202-000326.jpg

20140202-000344.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sover hela skönhetsrådet?

  1. Lilla Norpan skriver:

    Nä ibland undrar man hur de tänker. Det är lite samma ute på landet där jag bor. Där byggdes det bostadsrätter. Vita bostadsrättshus som inte alls passar in bland villor, röda radhus och bondgårdar. Varför inte bygga i samma stil som övrigt? Det är väl en del av att vara arkitekt också kan jag tycka, att se till helheten och inte vara snäv i sitt tänkande. Jättekul idé det där med att ses i Sthlm i mars. Jag blir nog kvar en stund har jag tänkt. Ska träffa på Oskrivna blad efter också som är i Sthlm då som jag har sällskap av hemåt sen på tåget förhoppningsvis. En lunch kanske… Kram kram

Kommentera

