Sötpotatisen och jag

Tänkte utöka min matagenda med nåt nytt och köpte sötpotatis.

Har bara smakat det en gång tidigare i nån form av pure som tillbehör, vilket jag tyckte smakade apa, så jag har väl inte varit så sugen efter det kan man säga.

Men jag är inte den som är den och ville testa igen för att ge den en ärlig chans. (Maken undrade vad jag höll på med eftersom han var med redan försts gången jag testade). Ugnstekte kyckling i hoisinsås till middag idag och rostade blandade rotsaker tillsammans med sötpotatisen, honung och sesamfrö, brukar bli gott…men icke – det smakade fan inte bra.

Allt annat blev bra men usch och tvi för den där sötpotatisen, den kan jag nu med säkerhet säga att jag inte tycker om!

20140124-210905.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Mumsigt & Matigt, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sötpotatisen och jag

  1. Åsa skriver:

    Hahha gullunge 🙂 Den ska göras separat med bara olja, sen på med flingsalt, annars blir det för sött 🙂
    Puss på dig!

Kommentera

