Vårkänslor i snöyran

Trots långprommis i snöyran, givetvis påbyltad som en michelingubbe, börjar mitt hjärta ticka lite extra vid tanken på alla fröer jag köpt hem.

I år satsar jag hårt på ätbara saker; spetspaprika, ärtor av olika slag och tomater som ska förodlas kommer få sällskap av frisådd krasse, jordgubbar och potatis när värmen ökar. Åh, vad jag längtar tills balkongen och lilla ön börjar se ut som en mindre djungel igen! ❤

Hur gör ni, köper ni färdig grott och tar det lite som det kommer eller planerar och planterar ni omsorgsfullt långt i förväg?

Tell me all about it, nu vill jag grotta ner mig i dagdrömmar om lite seriös 'odlings porr'! 🙂

20140119-132107.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd, Livet, Mumsigt & Matigt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vårkänslor i snöyran

  1. Åsa skriver:

    *asg*
    Ja du hur gjorde vi? Tiden gick, å våren kom aldrig, sen vart det ett panikköp på typ 10 minuter, allt möjligt…å innan vi fick ut det i landet hahha…
    Tomaterna köpte vi färdiga plantor och satte ner, fast det va inga tomater på dem. Vi fick hur mycket som helst…men för sent 😀
    Potatis fick vi massor och sockerärtor å rädisor som vi aldrig åt. Morötter tog oxå väldigt lång tid 🙂
    I år blir det mer genomtänkt 🙂 succini ska jag sätta alla ggr 🙂
    Puss på dig!

    • bubbelsblogg skriver:

      Ha, ha, jo jag känner igen problemet. Tiden bara rusar iväg och rätt vad det är står försommaren och knackar på dörren. Hoppas ni får bättre med tid i år och zucchini’n växer fint för dig! Har du tänkt ha den i växthus? Själv har jag aldrig testat så avancerade grödor, kram

Kommentera

