En erfarenhet rikare

Jo jag överlevde magnetröntgen också. Inte så konstigt kan man tycka kanske, men då är man inte skapt som jag. En smula kantstött och småneurotisk.

Konstaterar åter igen att Ersta sjukhus har personal utöver det vanliga. De är inte främmande för något utan jobbar på som om alla konstigheter är vardag och lindar in patienterna i en air av trygghet.

Tog en prommis dit i fredagsmorse för att rensa oron ut kroppen. Kedjerökte hysteriskt hela vägen dit och möttes av en sjuksköterska som måste vara ängel i rakt nedstigande led.

Hon förstod problemet direkt och gav mig en dos lugnande som hon sen fyllde på när det väl var min tur till röntgen.

Trots hörlurarna, som snälla sköterskan rattat in på ”Lugna favoriter”, väsnades utrustningen förskräckligt men jag låg med hårt hopknipna ögon och efter ett tag var det hela över. Jag lullade groggy hem igen och väntar nu svar från läkaren med utlåtande.

Pew – det där vill jag helst slippa göra om!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En erfarenhet rikare

  1. Åsa skriver:

    Hej vännen..
    Usch var det så illa 😦 va fint gjort av henne 🙂
    Hoppas nu allt ser 100% ok ut 🙂
    Kramar Åsa

Kommentera

