Mer mat

Eftersom maken skämde bort mig med goda middagar i helgen kändes det som min tur att prestera i köket, så igår gjorde jag en vegetarisk lasagne.

Löjligt enkel och snabb att göra och vansinnigt gott – sen att den dessutom är rena rama vitaminpillret och helt fettfri gör ju inte saken sämre;

6 portioner

1 stor burk keso
1 burk krossade tomater
2-3 rivna morötter
2 pressade vitlöksklyftor
1/3 strimlad purjolök
1 burk majs
1/4 riven rotselleri
2 tsk chili
1 dl riven ost
3 tsk örtkryddor tex basilika, oregano etc
ca 8 Pastaplattor
Salt och peppar efter smak

Rör ihop alla ingredienser utom den rivna osten och pastaplattorna förstås. Varva smeten mellan pasta plattorna och toppa med den rivna osten. Gratinera i 175 grader ca 30 min tills pastaplattorna är mjuka – voila, färdigt att servera! 🙂

Det går alldeles utmärkt att lägga till eller ta bort ingredienser efter egen smak. Ibland har jag i tex svamp eller soltorkade tomater, skivade oliver, fetaost etc, pröva er fram med era egna favoriter.

20131022-104310.jpg

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Mumsigt & Matigt och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

