Sånt man talar tyst om

Jo, nu är det ju så att är man så infernaliskt envis som min hjärna är så får kroppen klura ut på egen hand hur den kan överlista hjärnan så att säga.

Kroppens alla organ har sedan länge gaddat ihop sig; lungorna har pipit ynkligt, tänderna har gulnat, hyn börjat bli mer och mer russinlik, halsen har hostat skrällande, munnen har luktat och smakat illa även med nyborstade tänder osv osv för att slutligen enas om att nu får det baske mig vara nog långt innan hjärnan ens hann uppfatta vad som var på gång.

Heja kroppen säger jag – RÖKFRI för första gången på över 30 år, det trodde jag aldrig!!

Nu är det bara att hålla tummen för att hjärnan låter sig luras ett tag till så det hinner utvecklas till ett permanent tillstånd!:)

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner, Skoj och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sånt man talar tyst om

  1. Åsa skriver:

    Nämen grattis!!!! Va bra du är! Hur länge har du vart det?
    Superbra 🙂
    Kramar ÅSa

    • bubbelsblogg skriver:

      Hm ja…bra vet jag inte men jag är glad över varje dag som passerar utan rök. Känns svulstigt att ens säga nåt efter så kort tid men jag har varit rökfri drygt en vecka…tack för uppmuntran!;) kram

  2. Åsa skriver:

    Om du behöver pepp under tiden, läs Allan Carrs bok Aäntligen ickerökare 🙂 svinbra läsning.

  3. Stoffisen skriver:

    heja heja heja Guuud vad glad jag blir..
    Yippiiiiii 🙂

    Kram
    Stoffe

Kommentera

