Orutinerad trafikant

Åkte buss en sväng igår. Åker ju så sällan kommunalt att jag stod där och småmös lite i solskenet medan jag väntade i tyst gemenskap med mina medresenärer. Bussen kommer, alla kliver på och tar sin plats varvid jag försjunker i mitt spel på telefonen.

Mina tankar skingras snabbt när jag bara några minuter senare hör bussschaufförens uppfodrande röst i högtalaren;

Busschaffisen; Hallåååå!?!
Jag (ser mig omkring förvirrad och undrar vad som pågår)mummelsvarar; va?
Busschaffisen; JA – du där, tjejen! Ska du inte gå av här??
Jag (inser att jag utan förklaring helt plötsligt är ensam på bussen); vem, jag?
Busschaffisen; Ja, DU – alla andra har gått av, det är ändhållplats här!
Jag (ännu mer förvirrad, hur gick det här till – hit skulle ju inte jag!); Vaddå ändhållplats? Är inte det här 74,an som går till Mariatorget?
Busschaffisen (börjar gapskratta); Nämen, hur förvirrad är du? Det här är 3an, en BLÅ buss, 74an är ju RÖD! Nä, den här bussen vänder här och går till Karolinska så nu undrar jag igen, ska du gå av här eller hänga med ett varv till??

Behöver nog knappast påpeka att jag valde att kliva av….och gå hem sista biten. Känns som det finns en orsak till att jag så sällan reser kommunalt.

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Buller & Bång, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Orutinerad trafikant

  1. Åsa skriver:

    *asg* du är ju för gullig!! Hahha, gud så charmigt 🙂
    det där hade aldrig hänt before smartphones 😉
    Jag missade ju att kliva av pendeln när jag lärde mig inställningarna hahha
    Kramar Åsa

  2. stoffisen skriver:

    Allt är telefonens fel ;D

    Kram
    Stoffe

Kommentera

