Milano på hjärnan

Trots arbetstempot, värmechocken – här är ju redan försommar – och tidspressen under mina dagar här måste jag säga att jag hunnit bli både fascinerad och förtrollad. Den här stan kan man nog lätt bli besatt av för vad man än ser eller gör så föder det mersmak.

Det känns som Milano är mer en stad i min smak än Rom, vilken jag upplever på tok för rörig och kommersiellt ”turistig” för min smak. Här finns både storstadskänsla och inslag av småsamhälle sen rena bonnalandet runt knuten med böljande åkrar och odlingar tillsammans med en charmig blandning av ubermodernt och lämningar från Romarriket som man kan spåra framförallt i arkitekturen.

Nedan följer ett litet potpurri med bilder från min vistelse;

20130418-001327.jpg

20130418-001428.jpg

20130418-001513.jpg

20130418-001552.jpg

Men oavsett vad så längtar jag hem, till älskade maken och inte att förglömma – min egen säng!:)

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Mumsigt & Matigt, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Milano på hjärnan

  1. Åsa skriver:

    Nu fick du mig att vilja resa 🙂 låter underbart och tack för tipset!
    Krama Åsa

  2. Tina skriver:

    Älskar Milano en underbar stad med det mesta, historia, arkitektur, ljuvlig mat, bästa shopping o härliga marknader, japp värt att besöka om o om igen. Kramisar Tina

Kommentera

