Häxan Surtant

Usch ja vad sur, trött, tvär och lättretad jag varit på sistone. Har typ 100 orsaker att inte gå runt och gapskratta dagarna i ända men det ursäktar ju inte, vem har inte ett liv som pockar på med vardagsproblem och vedermödor??

Men jag har utöver detta noterat en del rent fysiska förändringar sen en tid tillbaka som är helt nya och obehagliga för mig.

Får utan orsak överraskande svettattacker både dag som natt, humöret/känslorna svänger lika raskt som när jag var gravid med barnen, mina ”kvinnoperioder” hoppar lite som de vill och som toppen på isberget har jag ökat i vikt!:(

Har googlat, pratat med väninnor och funderat över vad mamma sa egentligen, minnet sviker en smula, men svaret är lika samstämmigt som entydigt; Bubbel har börjat komma in i klimakteriet – så nu vet ni det.

Som tur är har jag hittills aldrig haft åldersångest så det är väl bara att anpassa sig till faktum men visst skapar det funderingar. Kommer det ”bara” yttra sig såhär eller hur jobbigt kommer det bli innan allt är klart och kroppen stabiliserat sig till sitt nya jag? Läste att hela processen kan ta upp till 10 år från start till stopp så att säga, så mycket lär väl hinna hända….vill helst inte transformeras till en permanent Häxan Surtant om jag kan välja!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

