Tidsbrist

Senaste tiden har jag saknat tid.

Tid att göra sånt som känns långt mer väsentligt än annat skräp som jag tvingas lägga tid på och det stör.

Tex räkningar. De måste betalas, det vet jag precis som alla andra och har ingenting emot principen snarare tvärtom, klart man vill göra rätt för sig. Men själva verkställandet av betalningen tar tid, vilket stör så alltså har jag ordnat autogiro – för att kvickt inse att likförbannat finns det ett par stycken som fortfarande kräver manuell handpåläggning vilket tar tid.

Då träder min mycket infantila sida in, så nu funderar jag på att de betalningsmottagare som inte fixar dagens tekniksamhälle utan fortfarande kräver ”Hedenhösiga pappersfakturor” hädanefter kommer straffas med sen betalning. Inte så att det rättfärdigar inkassokrav eller liknande men ett par dagar sådär av princip. Barnsligt, jag vet, och troligtvis drabbar det bara mig själv i slutändan men så infernaliskt irriterande! 😦

En annan följd av tidsbristen är umgänget. Det har faktiskt tyvärr gått så långt att jag knappt hinner träffa de jag vill och behöver så under Påsken infinner sig ett dyrt och heligt löfte; då ska vi försöka ta igen tid med våra nära och kära!

bitching

(ja jag ska sluta gnälla och njuta mer av livet – jag lovar, men hinner inte idag…)

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Jobb, Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tidsbrist

  1. ASKA skriver:

    Låter som ett fint löfte 🙂 men visst kan livet kännas inrutat..
    Kram på dig

Kommentera

