Som en mjuk, varm och fluffig filt

Önskar ibland att mina sönder skulle få vara bebisar igen, speciellt när de har det svårt. Tonårssonen oroar mig enormt och jag önskar bara att jag kunde lugna hans ångestladdade hjärta med kramar, kärlek och värme men det är inte alltid så lätt att agera mental ”värmande filt” när omvärlden pockar på och ställer krav.

Usch, att det ska behöva vara så svårt att växa upp! Alla krav är så mycket värre idag än för dryga 20 år sen när jag själv tog mina stapplande steg ut i vuxenvärlden. Vet inte hur jag ska göra för att vända hans svartsyn och peppa honom till att förstå att livet är värt att leva….fortsätter han deppa såhär kommer jag ringa psykakuten och skrika efter hjälp för det kan verkligen inte vara meningen att man ska behöva må som han gör när man är 19 år!!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Som en mjuk, varm och fluffig filt

  1. ASKA skriver:

    Ååh 😦 va ledsamt att läsa..
    Han kanske bara skulle behöva gå och prata med någon? det behöver vi alla emellanåt..
    Jag har en bra psykolog om det kan va ngt..
    Stor kramis Åsa

  2. ASKA skriver:

    Inga jävla piller! Blir galen på detta förbannade pillersamhälle!!
    Ta hjälp privat, det är värt det! KBT terapi, det e bra grejer..å ska inte krävas så många ggr av det..
    Puss å kramis!

Kommentera

