Nykomling

Har fått en ny kollega som ska överta Saras plats. Vet inte om ni minns henne, men jag tillbringade närmare ett år med att utbilda henne, ganska exakt ett halvår senare sa hon upp sig.

Så nu har jag en ny ”adept”. Kille och något yngre denna gång, påminner väldigt mycket om mina söner; pigg, kvick, teknikbegåvad och enormt rastlös med spring i benen så jag undrar hur det här kommer sluta? Vi jobbar ju med ärenden som inte sällan kan ta ett år eller två från ax till limpa så att säga.

Blir intressant att se fortsättningen på det här, vi har ju dessutom en planerad flytt för kontoret framför oss om några veckor och ett antal nya chefer med (givetvis) nya idéer. Just nu är min hjärna bara kraftigt överhettad av alla frågor och tempoväxlingen allt det nya innebär.

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Jobb. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Nykomling

  1. stoffisen skriver:

    Spännande!
    Alltid roligt med lite ”variation” hihi
    Kram
    Stoffe

  2. ASKA skriver:

    hihi kommer bli bra det där 😉 hoppas du kan bli avlastad nu så det blir lite harmoni på kajutan 🙂
    Kramar Åsa

  3. RackarTuss skriver:

    Ja – tiden får utvisa, inte sant!

  4. Lilla Norpan skriver:

    Spännande! 🙂 Kan säkert bli jättebra och få lite ny energi, förhoppningsvis bra sådan. Ibland är förändringar bra förändringar 🙂 O en yngre kille kan säkert pigga upp 🙂 Kram o ha en skön helg!

Kommentera

