Klar tantvarning

Den här veckan har verkligen sugit musten ur mig. När jag började resa i tjänsten för sisådär 14 år sen tyckte jag att det var mer spännande med ett avbrott i vardagen till skillnad från nu, nu ser jag det mest som ett störande moment.

Pallar helt enkelt inte gå upp runt 4 på morgonen för att hinna med första flighten innan 7, sitta i möten hela dagen fram till 19. Kort paus sen följer officiell middag 20-24 och sen upp tidigt dagen efter för ytterligare en heldag med möten och avslutningsvis stressa till flygplatsen för att landa hemma i lägenheten runt midnatt.

Så igår var jag som i komastadie mest hela dagen. Jobbade 8-17 med ludd i hjärnan, kvällen tillbringades halvt avsvimmad i soffan medan stödjande maken skötte markservicen. Ska det kallas kvalitativt liv? Nä, det känns som det stadiet i mitt liv är passerat. Been there, done that och köper ingen mer t-shirt. Låter väl ubertantigt men det ger jag blanka den i!

Idag tänker jag bara göra sånt jag känner för; pyssla här hemma, pussa på maken och tonårssonen som skulle komma förbi en sväng. Kanske laga nåt extra gott, plantera lite frön för att smygstarta säsongen en smula och kolla melodifestivalen. Ja, så får det bli!:)

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Jobb, Livet. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Klar tantvarning

  1. Lilla Norpan skriver:

    Skönt att ta de där stunderna till att bara göra myssaker då när du är hemma. Kan tänka mig att det blir hektiskt på de där jobbresorna. Stressigt också låter det. Hoppas du har en skön och utvilande helg. Kram!

    • bubbelsblogg skriver:

      Helt sant – brukar säga till maken att ju mer jag reser i jobbet desto mer längtar jag hem! Det är skillnad om vi reser tillsammans, då har jag ju inte så mycket hjärteknip…:) kram

  2. Mrs Nogood skriver:

    Oj ja, den känslan känner jag igen. Jag jobbade i ca 10 år som säljare och mitt kontor var bilen, för min arbetsplats var överallt i Sverige och även Norge, så måååånga mil och borta nätter blev det. Nu för tiden vill jag inte alls ha det på det viset, för jobbigt helt enkelt. Så det är nog en tant varning över mig också 😉 Man förändras med åldern, det är helt klart det.

    Hoppas du haft en bra, lugn och fin helg och känner dig utvilad igen, det är du värd 😀

    Kramar i massor till Bästa Bubbel 😀

    • bubbelsblogg skriver:

      Jag förstår precis vad du menar, slita ut sig med hiskeliga arbetstider som det ofta blir när man har långa resvägar och sova i okända sängar som aldrig ger samma vila som den hemmavana. Tack helgen har varit härligt avslappnad – hoppas du också fick lite sinnesro och slapp tjafs! kram kram raring

  3. Jag förstår dig med resorna! Klart att det är slitsamt!

    Hoppas att du får en riktigt skön och mysig helg!

    Kram!

  4. Anna Granström skriver:

    Min sambo reser massor i tjänsten och älskar det. Han kommer alltid hem med ett leende när han har en ny inbokad resa. Jag gillar inte så mkt att haj reser direkt… I början av mars ska han vara borta 2-3veckor, det är mycket tycker jag! Dessutom ofta läskiga länder. Inte Norge-Danmark direkt. Han reser oftare runt halva jorden än inrikes. Nåväl – det är ju kul att han gillar det!

    • bubbelsblogg skriver:

      Oj vilka långa perioder han är borta, 2 veckor är ju många dagar! Men vad bra att han trivs och ni ändå verkar tycka att det fungerar. Min make jobbade borta 15 dagar av 30 tidigare och jag tyckte det var katastrofjobbigt att inte kunna ses mer…

Kommentera

