Slapparhelg

Helgen har varit såååå skön!:)

Arbetsveckan var tung för oss båda så vi bestämde oss för att ta en riktigt lugn helg men trots detta har vi fått en del gjort. I lördags bjöd vi makens familj och min pappa på lunch, sönerna jobbade så denna gång fick de avstå. Det blev en spontan tre rätters som inleddes med bubbel, skagencrustader och kanapéer med lantpaté. Huvudrätten lagade maken och det blev en ljuvligt krämig, len potatis och purjolökssoppa med nybakt surdegsbröd, så himla gott när det är kallt och ruggigt ute. Sen avslutade vi kalaset med en brietårta som jag täckt med nötter, torkad frukt och honung, mumsfillibabba.

Söndagen lämnade vi inte ens lägenheten utan pysslade hemma och på eftermiddagen kom ett par kompisar över på en fika. Maken kopplade in vår nya diskmaskin medan jag tvättade och röjde inför arbetsveckan. Passade även på att boka in en liten trip till Barcelona, så i början av februari sticker vi ner några dagar och utforskar Katalonien – det ska verkligen bli roligt!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Slapparhelg

  1. Anna Granström skriver:

    Vilken härlig helg! Och jag som längtade efter att få äta ost igen… Tji fick jag med mjölkallergikern till son 😀

    Barcelona – najs!

    • bubbelsblogg skriver:

      Ojdå krake dig, ost skulle jag verkligen sakna om jag inte fick äta det men du får väl hålla dig tills amningen är avslutad…

      Ja Barcelona ska bli verkligen kul och Valencia ser jag fram emot också!;)

Kommentera

