Försvinnande gott

Hela

Hur kommer det sig att jag lyckas snöa in på och skapa beroende av saker som blir omöjliga att få tag i eller helt enkelt går ur produktion?

Har jag för ”smal” smak eller saknar jag känsla helt?

Det började redan när jag var liten när de slutade tillverka min älsklingsglass Minty. Kan inte begripa det än idag. Hur kunde de välja att behålla den mesproppiga systerglassen Nogger när Minty är så himla mycket godare och dessutom har nåt så annorlunda som mintsmak? Nogger är ju bara ytterligare en variant på chokladglass som smälter in i mängden…

Men det blev värre. MYCKET värre. I början av högstadiet föll jag pladask för en doft som hette So what. Inget fancy märke eller så men doften var sååå jag på något vis så den blev en del av mig och mitt signum. Ständig följeslagare ända fram in i gymnasiet – då producenten Jane Hellen valde att lägga ner serien. Ve och fasa på riktigt!! Ringde dem och undrade om de menade allvar och tyvärr gjorde de det, ”doften passade inte deras nya profil” blev det krassa svaret. Har än idag inte fastnat för en doft på samma vis igen så det känns fortfarande en smula sorgligt att besöka ett parfymeri.

Sen har det fortsatt i samma stil hela livet; leverpastej på tub – puts väck! Gelekörsbär – utplånade från jordens yta? Kalles randiga med ägg (den gula) – hopplöst svår att få tag i!

Hela curry Gewurts Ketchup – värst av alla produkter. Såldes tidigare av Ica men sen fick den inte plats i sortimentet minsann, så bort med den bara utan hänsyn till kunderna:( Lyckades en period få snika till mig några flaskor via en korvhandlare i kvarteret men sen sålde han dessvärre rörelsen och nya ägaren vet inte ens vad jag pratar om, så det enda ställe jag vet att de säljs i dagsläget är i Tyskland och Holland. Nära och bra…

Ska det behöva vara såhär frustrerande att vilja vara konsument? Hallå producenter och återförsäljare! Jag finns ju här och betalar gladeligen så varför lyssnar ingen??

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Försvinnande gott

  1. Åsa skriver:

    *asg* va du är gullllig Bubbel!
    Ja, jag håller med dig…mycket av sånt jag älskat har försvunnit. Men jag vet att det är så här. Blir ett märke för dominant hos leverantören så tar det bort det för det slår ut alla andra liknande produkter. Jag tycker ju att de tar en chansning där, för risken är ju stor att jag hittar ett annat märke än deras och lämnar dem helt 🙂
    En mascara fr maybelline som va tunn och fin, fanns ingen då som va likadan, den försvann. En hårtoning som gick i rödblonda toner, finns ingen som ens påminner om den, den försvann. Kan rapa upp mycke 🙂

    Kramar på dig!!

Kommentera

