Framtidsdrömmar

Hade lite rörigt omkring mig igår, då vi bland annat firade vår 3 åriga bröllopsdag, så jag hann inte följa bloggkalendern, förlåt – men så blir det ibland. Uppgiften var att berätta om mina framtidsdrömmar.

Mitt liv har förrändrats rätt drastiskt i år, dels har jag förlorat min ständiga stöttepelare mamma, sen kom flytten och vi lyckades förse yngsta sonen med en egen lägenhet så huxflux kan jag och maken fokusera mer på oss själva och våra önskningar. Känns fortfarande en smula overkligt att ”bara vara vi” efter 22 års fokus på barnen så vi har inte riktigt hunnit utkristallisera alla drömmar men ett par stycken vi diskuterat lite mer djupgående kan jag bjuda på;

– Högst på listan och mest av allt önskar jag mina nära och kära ett långt, lyckligt liv med hälsan i behåll!<3

– Har en dröm om att någon gång i mitt liv arbeta en period som volontär. Ömmar för så många saker, vill verkligen hjälpa till och nu känns det som en mer uppnåelig dröm när barnen är utflugna. Första steget är redan taget så nu har jag kontakt med ett par organisationer som känns seriösa och verkar inom de områden som ligger närmast om hjärtat. Maken var initialt en anings avvaktande till idén men ju mer vi diskuterar desto mer börjar han tycka det är en bra idé så vi får se hur det går! 🙂

– Älskar Sverige av hela mitt hjärta och kommer aldrig helt klippa banden hit men skulle så gärna ha ett hus i varmare land man kan dra sig tillbaka till under längre perioder, gärna i närheten av havet. Få en smak av vardagslivet med lite vänligare klimat och kanske en chans att odla lite mer spännande saker än äpplen och rotfrukter…

– Har en vild dröm om att ta tjänstledigt ett år och luffa runt i Asien. Börja i tex Indien och resa igenom ett land per månad och avsluta efter 12 månader i Australien eller kanske Japan.

– Att bo permanent med sjö/havsutsikt, med tomt stor nog att vi kan odla så pass mycket själva att vi blir i stort sett självförsörjande, får plats med hönsgård och andra djur.

Ja som ni ser grundar sig många av mina drömmar i en omfattande mängd pengar, så vinner vi inte på Lotto lär det ta en stund att förverkliga dem men inget är omöjligt så det är bara att streta vidare! Vad drömmer ni om i framtiden?

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner, Skoj och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

