Mysbrallan, min följeslagare

Ja, det är svaret på dagens bloggkalender fråga om vilket mitt favvoplagg är.

Mysbrallan och jag har en gammal etablerad relation som hängt med i hela mitt liv i varierande skepnad;

– Småflicksåren var det strumpbyxor, eller kalasbyxor som vi kallade dem, som gällde. Gärna i någon fin färg eller än hellre mönstrade!

– Runt 11 års åldern fick jag en sorts dåtida ”onepiece” i polkagrisrandig frotté i julklapp. Förälskelsen var omedelbar, och jag saknade den enormt när jag slutligen var tvungen att kassera den för att den var så trådsliten.

– Då vidtog nästa sorts mysbrallefas, in på scenen kom långkalsongen. I yngre tonåren var jag inne i en lite sportigare period och hade definitivt vuxit ur kalasbrallastadiet så långkalsongen kändes mer rätt.

– Den ersattes av joggingbrallan. Eftersom vi då nått fram till 80-talet var de första exemplaren givetvis i WCT material. Nästan lite discoglansigt med klar nylonvarning.

– Joggingbrallan har sen dess hängt med runt 25 år men ersattes fort med bomullsmaterial, varvas lite beroende av säsong och humör med flanellpyjamasbyxor eller tights.

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mysbrallan, min följeslagare

  1. Joanna skriver:

    Jag som inte ens har några mysbrallor… Jag har klänning 9 dagar av tio… Och kjol den tionde… Inga brallor här inte… 😉

    Kram!

Kommentera

