Min bästa vän

Är rubriken för dagens bloggjulkalender.

Skulle kunna göra det lätt för mig och svara ”maken” vilket i och för sig är sanningen men det skulle kännas orätt mot min andra bästis.

Jag har en vän som jag lärde känna för närmare 15 år sen. Vi var båda skilda, ensamma mammor med barn i samma ålder och jobbade dessutom som säljare så vi fann varandra direkt.

Genom åren har vi gått igenom både sorg och glädje tillsammans så vi har blivit tätt knutna till varandra med stundtals komplicerade känslomässiga band. Vi har gjort allt tillsammans; rest, tränat, hjälpts åt med barnvakt, bott ihop stundtals, firat midsommar/jul/påsk/nyår osv, varit sjuka, ja kort sagt upplevt det mesta, men mest har vi skrattat och stöttat varandra i vått och torrt.

Hon är min själasyster och vårt förtroende för varandra är bergfast ❤

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner, Skoj och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

