Min stad

Dagens uppgift enligt bloggkalendern är att berätta om staden jag bor i. Det gör jag gärna – älskar verkligen Stockholm, men var börjar man? Och var slutar man?

Älskar Stockholms variations rikedom, kulturella utbud och historia, praktiskt taget överallt i stan finns en intressant historia och det ger en spännande blandning med modernare inslag då det hela tiden byggs nytt och staden expanderar.

Att allt omgärdas av vatten och bebyggelsen är förhållandevis låg gör staden ljus och öppen, och närheten till skärgården ger än mer ”grädde på moset”. Är övertygad om att min själ skulle förtvina om jag levde utan närhet till vatten…

Här finns många fina parker, naturreservat och strövområden med friluftsbad, löpspår, svamp/bärskogar, ridvägar och utomhusscener för att bara nämna några saker, så det finns något för alla – ja Stockholm är rätt och slätt en levande och ”användarvänlig” stad som mitt hjärta klappar extra varmt för!

 
sthlm vinter

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Min stad

  1. stoffisen skriver:

    Vilket underbart inlägg!
    Stocjholm är verkligen en underbar stad, och särskilt på sommaren. Som du märkt så blir min bloggkalender from måndag.

    Kram
    Stoffe

  2. Lilla Norpan skriver:

    Stockholm är en jättefin stad även om jag är nöjd med att bo där jag bor. Den är lite för stor för min smak, men åker mer än gärna dit då och då 🙂 Det är ju så nära! Kram

  3. annagranstrom skriver:

    Själv är jag inte ett jättestort fan av Stockholm. Utkanterna och skärgård älskar jag dock. Får lite panik i stan, även om det är skoj att vara där ibland. Ska in en gång nu i december…

Kommentera

