Små fåglar och små glädjeämnen

Förra veckan och helgen som gick har varit fyllda av aktivitet med full rulle på jobbet och mycket kvar att ordna i nya hemmet. Fick bland annat äntligen på vinterdäcken, vilket känns som i sista minuten men hellre sent än aldrig.

I lördags jobbade maken så då passade jag och pappa på att pyssla hemma i lägenheten. Vi har fortfarande några kartonger kvar att packa upp sen flytten. I brist på utrymme kommer de nog bli ståendes tills vi kommit på en lösning, men under tiden kan man ju göra annat.

Pappa hjälpte till med att borra upp lite saker och koppla in tvättmaskinen (jippi!) sen bjöd jag på lunch som tack för hjälpen. Verkar kanske löjligt att inte kan fixa sånt själv men jag har faktiskt en förskräcklig maskinskräck just till följd av ett misslyckat försök att borra upp en tork för tvätt för flera år sen.

Hittade en fågelmatare som jag glömt bort och övertalade maken att hänga upp den på balkongen. Han undrade lite allmänt om nyttan med den, men när småfåglarna väl kommit över sin första ängslan över den nya tingesten har den blivit ett poppis tillhåll.

Låter som värsta pensionären men herregud vad de är söta, får rena rama glädjeknorret i hjärttrakten när jag ser dem flockas och kivas runt nötterna, den kommer vi se till att hålla välfylld. Otroligt vilket djurliv det finns såhär mitt i stan.

Nu börjar uppladdningen inför tjejhelgen i Prag. Vi är 14 tjejer som sticker tidigt på fredag och blir borta över helgen. Det ska bli fantastiskt roligt för det var länge sen vi alla träffades, och att utforska en ny stad är alltid kul! 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

