Tunga gardet

Ligger nedbäddad i soffan med mysbrallor, raggsockor och kofta under en tjock filt. Trots detta fryser jag som en hund, huvudvärken tilltar, ögonen tåras, tandköttet kliar och nysningarna kommer i allt tätare takt. Det är bara att kapitulera – förkylningen är här och har fått fäste.

Nu får jag sätta in det tunga gardet för att dämpa eländet så jag orkar jobba imorgon; dags att ta en Alvedon till ”herrejösses koppen” med te tonårssonen precis serverade, rota fram nässprayen och avsluta dagen med en tidig kväll…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tunga gardet

  1. Åsa skriver:

    Åh hoppas du mår bättre idag 🙂
    Annars, var hemma, kurera dig..ingen som tackar dig för du sliter på 🙂
    Va rädd om dig!
    Kramar Åsa

    • bubbelsblogg skriver:

      Nej jag mår tyvärr sämre men det ger sig nog om en dag eller två och tills dess jobbar jag hemma. Har vare sig lust att sitta och snörvla på kontoret eller riskera att smitta kollegorna, kram

Kommentera

