Höstenkät

Fick syn på den här höstenkäten http://nyheter24.se/blogg/quetzala-blanco/ som jag tyckte var lite skojsig, kopierar härmed utvalda frågor ohämmat;

1. Känner du dig spirande lycklig och glad nu när hösten är här? hm…näe, men försiktigt förväntansfull kanske jag kan sträcka mig till, det är mycket på gång nu

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst? varma saker – har frusit konstant i flera månader känns det som

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut? Betade av diverse tjänsteresor, oroade mig för mammas cancerdiagnos, var tvångsförflyttad till Karlaplan ochvantrivdes hemskt!!

4. Vad gör du om dagarna egentligen? Jobbar hårt för brödfödan, agerar stödhjul åt sönerna, försöker hålla näsa och psyke över ytan..

5. Vad ska du ha för frisyr? I höst ska nog bli tidpunkten då jag faktiskt gör slag i saken och färgar håret rött! Blont känns så 90-tal…

6. Vad lyssnar du på för musik? Fortfarande inne i min softa period; mycket Melody Gardot, Sixto Rodriguez, Laleh och Coldplay

7. Vad läser du? För närvarande Anna Granströms debutbok ”Halva min måne”, och vid sidan Hans Koppels nervpirrande ”Kommer aldrig mer igen”

8. Ditt bästa skönhetstips inför hösten? Kärlek, sömn och frisk luft – oslagbar kombo 🙂

9. Vem är din stilikon just nu? Ähum?! Vem vill vara en härmapa? Förstår nog inte frågan…man klär sig väl som man vill eller?

10. Är du kär? Oh yes – maken står högst i kurs av alla och ger mig fortfarande hjärtfladder efter 12 års förhållande! ❤

11. senast inkomna sms? ”Hej, väggen är 295 cm mellan köksbänk och vägg” från hyresgästen vi ska byta lägenhet med

12. ångrar du något i år? Inte direkt faktiskt, känns som det varit ett pissår rent allmänt så det spelar ingen större roll vad jag gjort eller inte borde gjort…

13. vad var bäst med sommaren? Den frodiga grönskan kanske? Alla båtturer?

14. vad var sämst med sommaren? Avsaknaden av mamma och att de få dagarna som var riktigt sommarlika försvann innan de knappt anlänt.

15. blev det som du tänkt dig? hade uppriktigt sagt inga förväntningar

16. vad önskar du dig? Att mina nära får vara friska och ha inkomstbringande sysselsättning – och att vi alla slipper återuppleva ett så svart år som detta!

17. senast sedda film? Förhandsvisningen av ”Searching for sugarman” –  vilken film!!

18. senast köpta plagg? en stickad luva man kan använda som mössa/halsduk och mina röda gummistövelgalosher

19. Hur ser du på framtiden? marginellt ljusare än i januari…

Hur ser er höstenkät ut? 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Skoj och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höstenkät

  1. Åsa skriver:

    söt du är 🙂 Tack! Det va kul att läsa 🙂
    Puss på dig min lilla sockertopp!

Kommentera

