Koll på tillvaron?

Morgonen började med katastrof läge när jag på väg till morgonens frukostseminarium på jobbet insåg att jag på fullaste allvar inte hade en aning om var jag parkerat bilen. Hjärnan var blank som en teflonpanna så det var bara att börja leta.

Gick Nytorgsgatan, Bondegatan, Kocksgatan, Åsögatan fram och åter. Kan lova att det är långa gator som sträcker sig över flera kvarter, men inte ett spår av lilla ”lådan”. Ringde tom maken i kallsvettig panik och bad honom hjälpa mig leta men han var lika morgonstressad som jag själv så det hade han inte tid till.

Slutligen efter närmare 30 minuters letande tänkte jag att jag börjar om och utgår från ursprungspunkten för att på så vis kanske fräscha upp minnet. På väg tillbaka till lägenheten ser jag bilen står – fint parkerad snett emot vårt hus!

Snacka om att ha 0 koll…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Jobb, Livet och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Koll på tillvaron?

  1. stoffisen skriver:

    Men jisses! Jag skulle bli rädd haha, men det är ju för att jag är ett sånt control freak 🙂
    Kram

  2. Christel skriver:

    Men oj, det var ju nästan lite läskigt!

  3. RackarTuss skriver:

    *skratt* nä – så kul!
    (inte just när du gick och letade kan jag tänka mig – men kul att läsa)

  4. Åsa skriver:

    Nämen gumman…usch, otäckt när det händer…jag kan va likadan 🙂
    Puss på dig!

Kommentera

