Sköna söndag

Kommer ni ihåg det tv-programmet som gick i SVT under slutet av 80-talet? Numera tittar vi på nyhetsmorgon om vi ens har tv´n påslagen. Denna morgon hann vi inte mycket mer än äta frukost innan energin stod på topp och det bokstavligt talat spritte i benen efter gårdagens lugna lunk med tidig sänggång.

Vill givetvis göra så mycket som möjligt innan energinivån sänks till normalläge så nu har jag städat och maken tog itu med att rensa avloppen i badrummet. Vilken hjälte han är – själv tycker jag rensa avlopp är bland det vidrigaste man kan göra. Just dessa är ett återkommande problem i familjen för mitt hår är långt och tjockt och jag fäller som en angorakatt vilket gör att det har en tendens att ständigt korka igen rören.

Varför kan ingen snillrik människa uppfinna självrensande avlopp när det finns tex självrengörande ugnar och självavfrostande frysar?? Hallå alla uppfinnare ute i världen, hör upp – här har jag ett bra uppslag åt er. Kan garantera att det skulle bli en försäljningssuccé! 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd, Livet och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sköna söndag

  1. Lilla Norpan skriver:

    Det finns hårfällor 🙂 Jag har en sån i badkaret mitt som fångar upp mina långa hårstrån och räddar avloppet. Det är jättebra! Det är som en liten grej man sätter i istället för badkarsploppen när man duschar. Ett litet tips så här på söndagen 🙂 Kram!

Kommentera

