Fan, fan, fan!!

Dagen började med grov genomgång av vad som förväntas ske under hösten på jobbet.

Suckade inombords när jag hörde om den väntade arbetsvolymen och tänkte i mitt stilla sinne att tjejresan vi planerat ,en långweekend till Prag, troligtvis måste avbokas för att hinna med allt om vi nu dessutom kommer flytta i november som planerat.

Hinner inte tänka klart tanken innan min ”adept” Sara, som jag agerat mentor åt de senaste 2 åren för att hon ska kunna jobba vid min sida eftersom ärendemängden bara ökar och ökar, tar till orda och meddelar glatt att hon fått ny tjänst och slutar i mitt team sista oktober !

Vilken kalldusch! Hur f*n på ren svenska ska vi fixa det här? Även om vi plockar in en ersättare omedelbart så har vi en låååång startsträcka för efterträdaren och obeskrivligt mycket att hinna innan årets slut. Nu känns hösten som ett förestående kaos milt uttryckt…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

