Officiell höstdag

Känns som hösten officiellt anlänt idag, fy fåglarna vad ruggigt det är med kalla vindar och iskallt duggregn. Har bestämt mig för att jobba hemma så det blir nog mjuka, varma kläder och raggsockor på hela dagen för mig. Måste gå ut för att handla, flytta bilen och besöka biblioteket men det får bli ett senare bekymmer, först ska jag tina upp med en het dusch.

Biblioteksbesöket ska bli spännande; ställde mig på väntelista för ”Pythians anvisningar”, skriven av duon Eriksson/Axlander-Sundquist, redan i somras. Kan knappt bärga mig tills jag får den i mina händer och får läsa sista delen i deras nervpirrande trilogi om Victoria. Passar ju perfekt med en färsk rysare en dag som denna! 🙂

 

Hade lite löst planerat att titta på Lars Winnerbäcks uppträdande på Gröna Lund ikväll, men det känns ju inte vidare lockande i det här ruskvädret tyvärr. Får hålla tummen för att det klarnar upp så vi kan ta oss dit imorgon istället! 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Officiell höstdag

  1. Åsa skriver:

    Åh va mysigt det där lät :))
    Jobba hemma lixom..
    Tror det ska bli fint ikväll och önskar dig en toppen koncert!
    Kramar Åsa

  2. Lilla Norpan skriver:

    Låter perfekt en höstdag som denna. Även om solen nu lyser så är det riktigt kyligt i luften. Brrr! Raggsockor är klockrent! 🙂 Det är mysigt att ha en bra bok att läsa nu på hösten! Hoppas att den är bra 🙂 Kram!

    • bubbelsblogg skriver:

      Ja den sortens mys är fördelen med hösten! Tror den kommer vara nervkittlande spännande och jag måste läsa den fort eftersom den är förbeställd, så då har man ”bara” 2 veckors lånetid på den, men det ska nog gå!;) kram kram

  3. Anna Granström skriver:

    Den boken suktar jag oxå efter har läst de två första = GILLA! Och härligt med höst, det betyder att Skorpan (min bebis) är nära…

Kommentera

