Searching for Sugarman

Efter ett arbetspass på nästan 11 timmar var jag inbjuden till förhandsvisning av filmen Searching for Sugarman som har Sverige premiär på fredag.

Gick dit dyngtrött utan några som helst förväntningar då dokumentärer i filmformat inte direkt är min favorit genre men blev helt förtrollad, både av den häpnadsväckande historien och den makalösa musiken.

Filmen handlar om musikern Sixto Rodriguez som skapade underbar musik i början av 70-talet och sedan föll i glömska för alla, förutom i Sydafrika. Nu ska jag inte berätta mer men jag kan lova att den är sevärd.

Av mig får den 5 filmklappor av 5 möjliga! 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner, Skoj och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Searching for Sugarman

  1. RackarTuss skriver:

    Själv är jag sugen på att se MIB3…….

Kommentera

