Orosmoment

Hörde att Maya eller om det var Inka indianerna i någon kalender redan under Hedenhös tid förutspått att 2012 var året då världen skulle gå under. Ja hittills verkar ju världen ha överlevt, men hua vilket svart år det varit och inte ser det ut att hinna skärpa till sig och bli ens gråmulet innan 2013 inträder…

Givetvis överskuggar förlusten av mamma i mars precis allt, men att pappa fått 3 hjärtproblem diagnoserade i juni, tonårssonens dyslexi konstaterats i april och barnens farmors cancer spritt sig bekräftades under juli var inget jag väntade skulle komma så tätt inpå. Orosmomenten anfaller och hopar sig från alla håll känns det som.

Kan någon vänlig själ ge oss en orsak att skratta? Kan alla goda makter ivarjefall gadda ihop sig såpass att sonen klarar körkortet, får jobb och vårt byte går igenom? Snälla, snälla, snälla kan vi inte få ha friska släktingar och få ett gott avslut på detta satansår fyllt av problem? Lovar dyrt och heligt att jag ska bli en bättre människa i gengäld, både sluta röka och börja jobba ideellt igen!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Orosmoment

  1. Christel skriver:

    Usch. Inga småsaker heller ju. För oss har 2011 och 2012 varit skräpår ur sjukdomssynpunkt. Jag hoppas på 2013. Det måste bli ett bra år!

  2. Åsa skriver:

    Ååh sötnos!
    Det e ju så, ofta kommer allt på en gång..
    Det enda rådet jag kan ge dig är att välja positiva tankar..å nu menar jag inte att det är så enkelt i dessa händelser, inte alls. Men jag vet att det kan funka..ute i universum. På andra sätt.
    Det kommer bli ett bra 2013 för er..det känner jag allt 🙂
    Om du vill ha ett gott skratt, titta in hos mej och läs om vår patetiska prutning på bilen 😉
    Puss på dej gullunge!

Kommentera

