Stresstest och mandomsprov

Tonårssonen rendezvous hos pappan blev kortvarig, han kom tillbaka redan idag. Vad som orsakat det snabba omkastet vet jag inte men imorgon åker vi till Småland fram till söndag.
Det innebär att han kommer bo här hemma själv tills vi återkommer.

Så jag har under dagen återigen peppat och påmint honom om hur man uppför sig för att inte störa grannar, laga mat utan att skapa vare sig eldsvåda eller översvämning och andra ”praktiska” saker som att inte låsa sig ute, vad rötmånad innebär, hålla ordning på sina saker osv.

Helgen kommer bli ett mandomsprov för honom och stresstest för undertecknad – men det ska nog gå bra.

20120801-210034.jpg

…mamma måste lära sig ”klippa navelsträngen” tror jag! 🙂

Kanske borde av rent hyfs varna grannarna med en lapp i porten….eller inte vid närmare eftertanke…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Buller & Bång, Familjefröjd, Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Stresstest och mandomsprov

  1. Jag minns när jag var hemma själv första gången. Det var inte vackert.

Kommentera

