Första dagen…

…av resten av mitt liv önskar jag att jag kunde säga, men nej tyvärr är det inte så, fast likväl första dagen på semestern och det är inte illa det heller! 🙂

Hittills har jag hunnit unna mig en sovmorgon som inte går av för hackor, ätit långfrukost samtidigt som jag hann läsa hela tidningen, blängt på regnmolnen som parkerat över staden, konstaterat att helgen lämnat spår i form av inte mindre än 5 bromsbett och lika många soleksemsprickar (det tar sig!), babblat ohämmat med en god vän i telefon över en timme (när hinner man sånt i vanliga fall?) och börjar så sakteliga känna någon form av ro krypa in och lägga sig som ett bomullsmoln runt själ och hjärta.

Känner ingen större panik över att dagen är oplanerad utan sitter och funderar över om jag ska ”blinga” lådan med tuff vinge över bakluckan och stripa den med fartränder – ja, vaddårå, bara för att den lilla kraken till bil är utrustad med typ en symaskinsmotor så behöver den ju inte se mesig ut, eller hur?

Eller jag kanske kan tvinga mig till att hasa iväg till frissan vilket verkligen vore på tiden, eller kanske till och med chockar kroppen med att ta mig till gymmet – eller än mer konstruktivt; slår på stort och gör både och! 😉 Vem vet vad en ledig dag kan föra med sig för överraskningar, time will tell.

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Första dagen…

  1. annagranstrom skriver:

    Åh, ha en uuunderbar semester!

  2. Christel skriver:

    Håller helt med, så skönt att bara ta dagen som den kommer!
    När hinner man liksom annars snacka bort en timme i telefon bara så där. Det är sånt som gör semestern så där fin. Underbart!

    • bubbelsblogg skriver:

      Verkligen! Önskar man kunde strukturera om vardagen så den innehöll fler ”tomma hål” att fylla med lite vad man vill och känner för – eller lämna tomt till bara ett lugnt ingenting…

Kommentera

