Freedom writers

Sitter uppkrupen i soffan, maken jobbar sent och tonårssonen sover hos en kompis så tystnaden i lägenheten är avslappnande och rofylld.

Slut efter arbetsdagen fastnar jag framför tv’n med en kopp the och zappar av en slump fram en dramafilm på tv 11 som visar sig vara fruktansvärt tårögt rörande och gripande; Freedom writers med Hilary Swank och Patrick Dempsey. Har ni inte sett den – ta tillfället i akt!

Den är baserad på en sann historia och hemsk, rörande och omvälvande på samma gång när den speglar rasmotsättningar, gängkrig, förintelsen, människohat, insiktsfullhet, hjältemod, rättspathos osv.

Filmen ger perspektiv på vad man anser är problem och väcker ett livsglädjande hopp för mänskligheten kan jag lova…så hjärteknipande vackert!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Buller & Bång, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Freedom writers

  1. Åsa skriver:

    Åh, då ska jag se den på lördag när jag är hemma ett kort tag 🙂
    Kramar på dig!

Kommentera

