Skratt och elände

Har inte hunnit blogga så mycket senaste dagarna eftersom vi haft kärt besök att pyssla om. Men sammantaget (förutom katastrofgrälet med barnens far) har vi haft en toppenhelg.  Väderprognosen såg ju sådär ut inför helgen men vi har haft enorm tur och mest njutit i solen.

I fredags mötte vi upp väninnan vid tåget och tog en lång skön lunch på Bistro Boheme på Drottninggatan. Sen åkte vi hem så hon fick installera sig och ”duscha av sig resdammet” innan vi mötte upp pappa och tog en runda på Söder med mycket vin och skratt.

Lördagen tog vi ångbåten ut till Gustavsberg för att hon skulle få se lite av skärgården och väl där botaniserade och fyndade vi i alla underbara outlets de har där.  Väl inne i Iitala butiken hör vi plötsligt början på vad som blev en enorm glaskrasch. Jag och maken som känner pappa väl säger ungefär samtidigt ”det är väl inte pappa?”. Jooooo det var det….Han är världen snällaste man man ack så fumlig och klumpig till sin natur så självklart har han lyckats trassla in sin skjorta  i ett av utställningsborden och rev utan att han märkte det med sig halva bordet i farten!

Hua vad pinsamt det blev men personalen var professionell och sa att det inte var första gången samtidigt som de snällt började städa undan förödelsen. Gissa om vi skrattade efteråt, pappa såg så olycklig ut och konstaterade rodnande att ”det gick nog många sköna tusenlappar till följd av den fadäsen”.

Söndagen blev en lugn dag i hemma kvarteren. Vi var rätt trötta efter helgens tempo och sonen kom hem så jag ville ta tillfället i akt att lugna honom efter pappa grälet. Förklarade för honom att han själv givetvis får besluta hur han vill göra men att jag och maken gärna ser att han framöver bor hos oss på heltid. Han uppskattade det men ville fundera på saken, så vi får se vad han bestämmer sig för. Jag vill inte på något vis påverka att han tappar relationen med sin pappa men då ska han ta mig 17 behandlas med respekt – jag blir fullkomligt tokig om någon är orättvis mot mina barn och det har jag verkligen gjort klart för deras far.

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Buller & Bång, Familjefröjd, Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Skratt och elände

  1. Åsa skriver:

    Åh men guuuud din pappa, stackarn! Men ack så komiskt efteråt 😉 de har de råd med tror jag..hahha. Skönt med sonen..och bra du låter honom välja själv..hoppas det löser sig och att pappan skärper till sig…inte lätt för sonen att välja heller.
    Stor kram på dig!!

Kommentera

