Motvikt mot misstro

Redan i gymnasiet fick jag lära mig vikten av att kontrollera fakta och vara källkritisk,  på högskolan skulle lärarna inte ens ha läst mina inlämnade uppgifter om källförteckning saknades.

Därför tycker jag det är betryggande att tex http://avpixlat.info/  och http://wikileaks.org/ finns. Säger inte att dessa exempel på något vis är att betraktas som ”bibel” men de behövs som motvikt och väcker eftertanke till allt när det gått så långt att man börjar misstro nyhetsrapporteringen…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

