Måsbon

Vi har måsbon i skorstenen. Det är ett himla hallå hos den lilla familjen uppe på taket så de hörs klart och tydligt när vi befinner oss i vardagsrummet.

Tur vi insåg det innan jag började propsa ordentligt på att maken skulle tända en mysbrasa!

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Måsbon

  1. Mrs NoGood skriver:

    Ja vilken tur att du hann upptäcka dina ”hyresgäster” så du inte eldar ut dom 😉

    Min son hade hoppat högta av glädje om måsarna byggt bo i vår skorsten…….då hade han kunnat följa dom på nära håll och sluppit vada/simma ut i kallt vatten för att undersöka måsbona på öar och stenar i sjöarna runt omkring här.

    Kram till dig Bästa Bubbel 😀

    • bubbelsblogg skriver:

      Ha ha, ja de är ju svåra att se ur vår vinkel förstås men jag är enormt tacksam att vi upptäckte dem – hade aldrig förlåtit mig själv om vi skadat dem av misstag.

      En väninna tyckte vi skulle ringa fastighetsskötaren och be honom köra bort dem men det har jag inte hjärta till, de kommer ju flytta så snart ungarna är ur boet ivarjefall och den lilla tiden kan vi strunta i att myselda! kram raring

Kommentera

