Inte idag

Dagen är fullspäckad av saker att göra, så nu sitter jag här med hårfärgning på gång medan jag skriver för att spara tid, vissa rätt roliga saker och vissa mindre trevliga.

Fick hem våra resväskor såpass sent igår att jag inte iddes börja packa så det är ju ett klart måste och tillhör väl kategorin ”rätt roliga” även om jag vet att det kommer innebära en hel del svordomar över alla kläder jag inte kommer i för närvarande, men det är en annan pilsner…

Mindre trevliga kategorin toppas av dagens tandläkarbesök. Har ingen större tandläkarskräck så det är inte där skon klämmer. Fick hemsk tandvärk för ca 3 år sedan då det konstaterades att jag biter ihop käkarna såpass när jag sover (troligtvis stressyndrom) att jag bokstavligt talat bitit sönder 3 tänder.

Rekomendationen blev att rycka ut/eller rotfylla de trasiga tänderna och i framtiden bära bettskena när jag sover. Gamla amalgamplomber expanderar (har inte haft hål sen jag var 16 år) och då spricker tänderna till slut när man biter som jag gör så nu misstänker jag att detsamma skett med en 4e tand trots bettskenan.

De 3 skadade tänderna konstaterades att rotfyllning inte kunde rädda så de fick ryckas ut, så idag är jag rädd att de kommer göra en rotfyllning – och DET har jag klar skräck för. Har hört så hemska historier om just rotfyllningar och är dessutom överkänslig mot tandläkarbedövning så jag vet inte hur jag ska klara dagen utan att börja hyperventilera…

Därför önskar jag idag bara att allt flyter på med minsta tänkbara distraktion och krångel. Ska vi säga så? Ja? Ja! Tack kompisar, det kommer igen när ni som bäst behöver det! 😉 kram Bubbel

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inte idag

  1. RackarTuss skriver:

    Oj, då önskar jag verkligen lycka till hos tandis!
    Kram

    • bubbelsblogg skriver:

      Tack, det ordnar sig nog på nåt vis. Vill han göra alltför avancerade saker får det i värsta fall vänta tills vi kommer hem, vill ju inte riskera att sabba semestern med tandvärk! 🙂

  2. Åsa skriver:

    Men söt nöten, fy va vidrigt..kan du inte ta bedövning alls? Hoppas du kan det…hoppas att det går jättebra..usch, ska tänka på dig massor ❤
    Kramar åsa

Kommentera

