Bättre än väntat och mer därtill

Orosmomentet med tandläkaren löste sig över förväntan! Han kunde inte se några sprickor, hål eller problem mer än att jag har fått begynnande tecken till tandlossning (till följd av rökningen förstås).

Det är ju i och för sig oroande nog men jag slapp rotfyllningen och tanden verkar må bra, värken som spökat är troligtvis från mitt bitbeteende. Fick en uppföljningstid för säkerhetsskull så nu känner jag mig lugn.

När jag kom hem, äntligen klar med jobbet och tandis, hade maken fixat tvätten och dukat till middag på balkongen i kvällssol och fågelsång. Han hade gjort pasta med ädelost, broccoli och bacon i grädde – himmelskt!

Så nu sitter jag här och känner mig bortskämd med merparten av packningen klar, mätt mage, nylackade tånaglar och myser med ett glas rött – första kvällen på semestern! 🙂

Tack för all omtanke, ni är så goa!<3

Med tillönskan om en trevlig kväll, kram Bubbel

20120521-191031.jpg

(bilden ser lite trist ut men den är fångad i ögonblicket med Ifånen…)

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd, Jobb, Livet, Mumsigt & Matigt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bättre än väntat och mer därtill

  1. Lilla Norpan skriver:

    Åh, det där såg ju underbart gott ut! Vilken myskväll! Men det var du värd efter ditt tandläkarbesök.Skönt att du slapp rotfyllningen i alla fall, även om det där med tecken till tandlossning inte lät så kul. Kram och ha en fortsatt mysig kväll!

  2. stoffisen skriver:

    Åh fy!! Det finns aldrig en tandläkare som kommer med kloka ord! Dem är hemska hela bunten. Jag har bokat om min tid till rotfyllningen nu säkert fyra gånger. Vissa kallar det rädsla jag kallar det ”klokhet” 😉

    • bubbelsblogg skriver:

      Den här tandläkaren har tagit över praktiken från min tidigare som jag gått hos i flera år så han var ”ny” för mig men jag kände nog förtroende för honom. Hoppas det går bra med din rotfyllning! 😉 kram

  3. Skönt att det gick bra hos tandläkaren, usch för dom besöken! Bara hoppas på att tandlossningen dröjer..

    Men dagen och kvällen verkar ju ändå har varit rätt fantastisk! Hade nån fixat allt det där när jag kom hem hade jag fan gråtit av lycka! Ha det underbart på semestern nu 🙂

    Kram

Kommentera

