Hushållsmekaniker?

Vaknar nästan bedövad i kroppen efter 10(!!) timmars oavbruten sömn – det måste vara personligt rekord. Efter det obligatoriska morgonkaffet börjar tankarna klarna en smula när sonen kommer farandes med krävande ton;

Sonen; Mamma, har vi en sån här? (visar upp en liten tingest som ser ut som en blandning av en mutter och en tandläkarborr)

Jag; (förvirrad, småstressad) Ähum?!? Nä…det tror jag inte…har du kollat i verktygslådan?

Sonen; (frustrerad ton) Nä, men jag måste ha en sån….

Jag; (stort frågetecken, tekniska saker är inte ”min grej”) jaha..jamen leta där då…? Vad är det för något och vad ska du ha den till?

Sonen; (förtydligar som om han talar med ett litet barn) Den-är-till-min-longboard-och-måste-bytas-för-nu-rasslar-det-om-hjulen-och-sen-måste-jag-smörja-den-också-har-vi-nåt-smörjmedel?!?

Jag; (lugnare, lättad över att jag äntligen fattar) Muttermojängen kan jag inte göra nåt åt, den är säkert nån specialpryl för just skateboards men smörja kan du göra med lite rapsolja och en tops så du kommer åt!

Voila! Så var friden återställd i hushållet med hjälp av lite husmorsknep, och mamma kan ta en kopp kaffe till innan morgonduschen 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Buller & Bång, Familjefröjd och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hushållsmekaniker?

  1. Åsa skriver:

    Gullunge! Hahha hör han framför mej 🙂
    Bra det löste sig 🙂
    Kramar!

  2. Är longboard ett nytt namn för skateboard? Jag hänger inte med i det nya, haha! 😉 Skönt att ”problemet” löste sig trots allt 🙂

    Kram

    • bubbelsblogg skriver:

      Måste erkänna att jag inte är nån hejare på begreppen men tror att longboard är som namnet säger längre men även har lite annorlunda hjul och kullager (sorry sonen om jag missuppfattat). Oavsett vad är den ytterst värdefull för sonen så jo jag är glad att vi löste en del av problemet ivarjefall! Kram kram

Kommentera

