Omtumlad

Det var skönt att få några dagar på ön men samtidigt väldigt omtumlande. Har varit på där sen barnsben, mina föräldrar har en liknande liten stuga bara några meter från min, tankarna och saknaden efter mamma gjorde sig påmind så jag har mellan arbetspassen gråtit väldigt mycket.

På något vis känns det förlösande, jag känner mig trygg i den miljön med människorna där och alla har stor förståelse för mina känslor, det är nog först nu jag börjar få tid och ro att sörja på allvar. Innan har det varit så många praktiska måsten som haft företräde.

Samtidigt har det varit härligt att vistas utomhus från morgon till kväll och arbeta med kroppen. Har utöver arbetsplikten hunnit kratta en del, planterat växter och satt potatis så nu har vi preppat ordentligt inför sommaren vilket känns tillfredsställande! 🙂

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Omtumlad

  1. Åsa skriver:

    Åååh, va duktig du är, och jag älskar den där sköna känslan jag med 🙂
    Förstår det vart ledsamt emellanåt…men hennes ande kanske vilar där nu? det tror jag 🙂
    Kram på dig goa goa kvinna!

  2. stoffisen skriver:

    Fina du!
    Hon finns där fina minnen finns.
    Kram till dig fina!

  3. Meekatt skriver:

    Åh, låter skönt det där. Både att få va ute och fixa…och att låta alla de där känslorna få komma upp till ytan. Tror att vi måste bli bättre på det…att släppa fram dem. Så heja dig! ❤

    Kram!

    • bubbelsblogg skriver:

      Det tror jag med! Inte för att jag gillar att gråta med ”publik” men varför ska just sorg vara så knepigt och svårt att hantera i vårt samhälle? Kram

Kommentera

