Om vidskeplighet

Självklart funderar man lite över det här med vidskeplighet på självaste fredagen den 13e. Inte för att jag brukar oroa mig mer än vanligt just denna dag men när jag tänker efter är jag nog en smula vidskeplig trots allt.

Brukar inte spotta vid åsynen av en svart katt eller kasta salt över axeln om jag råkar spilla lite men däremot undviker jag att lägga nycklar på ett bord och funderar över vad för oväntat besök som är på ingång om det kliar i min handflata och gå under en stege är väl idiotiskt oavsett om man är vidskeplig eller inte.

Hur är det med er, är ni vidskepliga och om så är fallet, på vilket vis?

Önskar er alla en lugn och skön olycksfri fredag!:) kram Bubbel

 

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om vidskeplighet

  1. Åsa skriver:

    Tack för din söta kommentar 🙂 hahha så go du äro 🙂
    Nej, inte så värst (ta i trä) Men jag tror på övernaturliga saker, helt klart, men för mej är det världens naturligaste 🙂
    Kramar och hoppas du får en toppenfin fredag!

    • bubbelsblogg skriver:

      Vet inte vad jag tror om övernaturliga fenomen egentligen…har nog lättare att i tanken acceptera att det rimligtvis bör finns liv någonstans i universum än spöken men å andra sidan kan jag inte helt förkasta vissa teorier om själavandring..som sagt; har nog inte utkristaliserat något ställningstagande. Hoppas du får en härlig fredag du med, kram Bubbel

Kommentera

