Deklarations usch

Har inte lagt många tankar på varför alla andra fått sina skattebesked och deklarationsblanketter direkt. Men igår fick jag svaret; till följd av att några aktier jag hade har lösts in och bytts ut mot nya hamnar min deklaration utanför den förenklade varianten så nu måste jag fylla i extra blanketter och kommer få min återbäring senare än alla andra.

Numera erbjuder tydligen inte bankerna blankettservice så det blir till att ta sig till Skattekontoret dessutom. Suck, pust och stön…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Deklarations usch

  1. Duktiga Tjejen skriver:

    Jag kollade förvisso mitt med e-legitimation innan beskedet kom, det tror jag många gjorde!

    Jag har sån där enkel variant. Nothing to declare, liksom. Lycka till!

    Ps. Maten ska vara DOFTFRI. Det är just lukterna som gör att jag tappar matlusten och får kväljningar…

    • bubbelsblogg skriver:

      Smart där! Bara jag som är lite ”hedenös” o utan e-leg men det löser sig på nåt vis..

      Hm, doftfri mat var svårt…vad blir det kvar då att välja på förutom sallad o fil?;)

Kommentera

