Ny dag, nya utmaningar

Lyckades faktiskt samla mig såpass att jag fick en del praktiska måsten uträttade igår. Var både hos begravningsentreprenören här nere på gatan och tog sen en sväng hem till mamma för att hämta alla nödvändiga dokument så nu kan papperskvarnarna börja mala på allvar, det känns som en lättnad.

Fick en akut depp-dipp när jag hittade ett av mammas linnen i väskan jag bar allt i och kände hennes doft. Hon doftade alltid väldigt gott, en subtil blandning av lavendel och…ja, kan det vara apelsinblomma? Hur som helst fick det mig att minnas att jag aldrig mer kommer kunna krama henne…

Idag har jag mest suttit fast i telefon med en den ena släktingen efter den andra, vissa trevliga, vissa mer av obehaglig natur…Vi har äntligen enats om när minnesstunden ska ske och under vilka omständigheter.  Sen mitt upp i samtalen ser jag att äldsta sonen ringt ett antal gånger – han ville meddela att nu har han skrivit sista skrivningen för sitt C-körkort och blivit godkänd!

Klang och jubel vad mina ungar förgyller mitt liv, honom ska vi fira ordentligt när allt tungt är avklarat. Yngste sonen ringde och skickade en ”trådlös” puss för han sticker till Thailand idag och kommer vara borta i 2 veckor. Min lilla knorreduttunge har blivit så stor att han piper iväg på äventyr själv, visserligen ska han möta sin pappa på en viss ö men ivarjefall…spännande!

Nu kan jag lämna stan med gott samvete och energiboosta min kantstötta själ, maken får klara sig själv – misstänker att han kommer uppskatta ett par dagar i lugn och ro!;)

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

