Tydligen beroendeframkallande…

Nu har 1000 Facebook användare intervjuats om deras användarbeteende och facinerande resultat har presenterats. Tydligen mår 25% av dem dåligt om de inte får logga in på en regelbunden basis och väl där spenderar både män och kvinnor i snitt över en timme där!

Ni hittar hela artikeln här; http://www.dn.se/kultur-noje/facebook-sprider-olycka

Visst, jag har också en Facebook profil som jag loggar in på några gånger per månad, men det här låter ju löjligt! Vem har tid eller lust att häcka på FB över en timme om dan? Enkätresultatet får mig att undra vad folk lever för liv egentligen…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Livet, Reflektioner och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tydligen beroendeframkallande…

  1. stoffisen skriver:

    Olala, dar kanner jag igen mig.
    Det ar Stoffisen i ett notskal. Jag kollar facebook all the time!
    Gulle dig Kraaaam

  2. Åsa skriver:

    😉 ja me…fast inga längre stunder 😀 mer flera ggr om dan hahha 🙂
    Kramar på dig

  3. Duktiga Tjejen skriver:

    Jag tror att det är ungdomar som sitter på FB på mobilen till och från skolan osv. Och kanske lite på kvällen etc etc. Nu när jag är sjukskriven kollar jag FB hela tiden, men det är bara för att jag är så uttråkad!!

Kommentera

