Energiboost

Gårdagen fick gå i effektivitetens tecken med polistekniker som spårsökte mammas lägenhet, möte med snickare för att förstärka balkongdörren inbrottstjuvarna tog sig in igenom, uppstädning/röjning av röran de åstadkom och givetvis besök hos mamma mm mm. Kvällen avslutades med familjemiddag (den sidan av familjen som fortfarande är talbar vill säga…) här hemma och det var en ren lisa för själen – som jag avgudar mina barn, min man, min styvfar och min gudagåva till systerdotter. Ni är underbara människor allihopa och mitt liv vore både ogörbart och meningslöst utan er – tack för att ni finns älsklingar!

Dagen ska prioriteras för andra viktiga saker som fått vänta; typ jaga fastighetsskötaren om de 15 anmärkningar de hittills inte åtgärdat, nödvändig träff med tvättstugan och läxläsning med sonen. Sen om tid finns försöka ge mig själv en välbehövlig energiboost genom långprommis på Söders höjder och lite nagelvård kanske. Bara för att jag har ett tungt svart hål inombords och tröstäter som en bulimiker, så jag mer börjar likna en knubbsäl, behöver ju inte ”allt” rasa samtidigt så fina naglar kanske piggar på humöret nån promille…

Om bubbelsblogg

En blogg av och med en bubblig kvinna mitt i livet.
Det här inlägget postades i Familjefröjd, Livet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Energiboost

  1. stoffisen skriver:

    Alltås, denna förvaltare!
    Jag ahr samma probs hela tiden *S*

    Kraaam

  2. Mrs NoGood skriver:

    Bästa fina Bubbel!

    Jag beundrar din styrka och jag vet att det du går igenom nu är så svårt och ledsamt. Det är nästan kusligt hur din situation är lik den jag gick igenom med min mamma för strax över fyra år sen…..och precis som för dig så var det ett av oss syskon som satte sig på tvären och skapade en sådan osämja med inbillade sanningar och elak påhopp och som förvärrade hela saken runt mamma. Vi var 4 enade syskon en gång i tiden men idag är vi bara 3, den fjärde visade sig från en sida som vi andra fortfarande inte kunnat förstå.

    Man tycker att i ett sånt läge som det handlar om med din mammas sjukdom så borde man kunna sätta åt sidan sina egna ego trippade utspel…..men så tycker inte alla tydligen.

    Jag tänker ofta på dig och din mamma och jag vet att det är tufft att vara där ni är just nu.

    Jag sänder dig en varm kram och en tanke om kärlek till er…..

    Kraaaam Bästa och fina Bubbel

    • bubbelsblogg skriver:

      Tack för dina stöttande ord och kärleksfulla omtanke. Beklagar att ni fick problem i samma situation, det är så sorgligt att man inte ska kunna hålla ihop när nöden är som störst..kram på dig

  3. RackarTuss skriver:

    Usch då – att det ska behöva bli så här.
    Ajälv har jag mitt eget dilemma som jag liksom filar på.

Kommentera

